Dag 12

9 augustus 2014 - Kawambwa, Zambia

Na een lekkere nacht en een ontbijt met brood, zoet beleg en koffie, thee of chocomelk gingen papa, mama en Ziske verven in de livingroom. Ze hebben eerst afgeplakt, want de muur is in twee kleuren geverfd. Dat was al een hele klus, om het recht te doen. Eerst heeft mama de bovenkant wit gemaakt. Na de lunch heeft Rogers papa geholpen met het afplakken van de plinten. Zodat mama de onderkant kon verven. Dat lukte haar net niet helemaal: running stomach. Ze is naar bed gegaan en papa heeft het afgemaakt.

Ik hield de kinderen bezig door met ze te voetballen en andere spelletjes te spelen. Ik heb een voetbal wedstrijdje georganiseerd.

Tijdens de lunch (warm, want ze eten 2 warme maaltijden per dag) hebben we al de planning gemaakt: zondag naar de kerk, maandag het uitje naar de falls, vrijdag met de dagbus terug naar Lusaka en op een rustig moment de tekeningen maken.

's Middags ben ik weer meegegaan naar de practice van Geoffrey en Damon. Daar waren Ziske en ik gisteren ook al naar toe geweest. Ze oefenden voor een soort modeshow. De opbrengst van deze show op zondag was voor de kerk bestemd.

Lekker avond gegeten en al om 20:30 naar bed.