Dag 13

10 augustus 2014 - Kawambwa, Zambia

Bastiaan en Casper gingen met sister Maria mee naar de Engelse mis in de kerk. Dat betekende vroeg opstaan, want ze moesten om kwart over 6 weg. Na de mis heeft sr Maria hen voorgesteld aan de priester.

Ik ging met de jongere kinderen mee naar de Bemba-mis. Die begon om 7.30 uur. Ik verstond er niets van, ik vond het erg leuk, er werd veel gezongen op een swingende manier. Jammer genoeg kon mama niet mee, omdat ze ziek op bed lag. We hebben goed voor haar gezorgd. Ze wilde gekookt water en cola. Dat laatste zijn papa, ik en sr Maria gaan halen in het dorpje.

Papa en ik hebben de computer van sr Maria weer opnieuw in haar office geplaatst en aangesloten. Ze was er blij mee. Daarna nam ze ons mee naar de school voor blinden in Kawambwa om een sister te helpen met het uploaden van haar foto's. Dat is gelukt.

Sr Maria bracht ons naar de pastorie, daar zaten de priesters voetbal te kijken. We hebben er nog even bij gezeten en verteld wat we deden in het weeshuis en zij zeiden dat ze niet konden begrijpen dat Robben niet de beste speler van het WK was geworden.

In het klooster van de orde van de sisters, kregen we nog een korte rondleiding.

Casper was ondertussen jurylid bij de uitvoering van de modeshow. Na de show werd er nog gedanst. De jongens en meisjes hadden veel lol en Casper vond het wel grappig om mee te maken.

Na het eten hebben wij met Monika een boodschappenlijst gemaakt met alles erop wat we mee moesten nemen naar de falls.