Weer thuis

26 augustus 2014 - Rijswijk, Nederland

zaterdag 23/8:

Na het ontbijt gingen Bastiaan en Karin regelen dat we 1 kamer mochten houden tot 20:00. Dat was erg fijn anders zouden we met onze bagage slenteren in Lusaka. We gingen nog naar Muc&Bean. We aten een grote chocochip cookie, dat was erg lekker! Na het avond eten (pizza) werden we door de taxi naar het vliegveld gebracht. Het jammere was dat onze vlucht gecanceld werd, omdat er iets was met het vliegtuig. We hadden erg veel zin om weer thuis te zijn, in je eigen bed slapen, met Zorro knuffelen en melk drinken. We werden met een busje gebracht naar een sjiek hotel. We hadden om 23:15 een heerlijk avond-eten-buffet.

zondag 24/8:

In de ochtend kwam mijn moeder er achter dat we pas maandag avond naar Nederland zouden gaan. Dus we moesten bellen en mailen met omi en Toos voor Zorro. Dat was zo geregeld.

We hadden een heerlijk ontbijt, met vers fruitsap uit een sapcentrifuge en heerlijke kleine broodjes. Het was erg jammer dat het zwembad kapot was. Papa en mama zijn een stukje in de buurt van het hotel gaan lopen. Ze zeiden dat het een heel ander Lusaka was dan het Lusaka bij het vorige hotel vlak bij het busstation. Lange groene lanen met Europese auto's en grote gebouwen in ommuurde tuinen. Wij, Casper en ik lagen lekker te luieren in de kamer met wifi. 's Middags werd het zwembad gemaakt, koud water, maar wel schoon. We gingen lekker bij het zwembad zitten in de schaduw met een drankje.

maandag 25/8:

Nog een dag niets doen en wachten. Papa moest al werken, hij heeft via face time met een collega over zijn project gesproken in de hotelkamer. Daarna gingen we nog maar even naar een craft market met een taxi. Daar hebben we nog een paar laatste cadeautjes gekocht. En in de middag lagen we bij het zwembad. Het water was erg koud maar verfrissend omdat het erg warm was. Papa had beloofd er in te gaan en dat deed hij ook: 1 duik. Mama heeft zelfs baantjes gezwommen, zei Casper. Ik heb dat niet gezien, ik was even naar de hotelkamer.

In de late middag gingen we naar het vliegveld. We gingen met een heel klein vliegtuigje naar Johannesburg. Na 2 uur waren we dus nog verder van huis. En toen naar Nederland. In het vliegtuig was de tv vreemd aan het doen dus kon ik mijn films niet af zien, dat was erg stom.

dinsdag 26/8:

We kwamen best vroeg aan op Schiphol. En moesten erg lang wachten op de taxi. Thuis brachten we onze tassen naar de tuin. Toen ik Zorro zag ging ik hem gelijk knuffelen omdat ik hem best had gemist. Papa en ik pakten gelijk melk. Mama zette de wasmachine aan, papa las de kranten en de post, Casper ging gamen en ik ging gelijk weer op internet. Daarna gingen we met het gewone leven verder.