Dag 18

15 augustus 2014 - Lusaka, Zambia

We moesten heel vroeg op, om 3 uur. Om half vier kwam de taxi om ons naar de bus te brengen. Sr Maria had gezegd dat deze dagbus heel fijn was en dat deze altijd op tijd is. We gingen een half uur later weg.

Ik was best verdrietig, want gisteren had ik niet echt de kans gehad om afscheid te nemen van de kinderen met wie ik de hele tijd speelde. Zij sliepen al. In de babykamer keek ik hoe Gift lag te slapen en zei ' good bye' in zijn oor. Daarna liep ik naar Rueben, hij had nog wel zijn ogen open, ik gaf hem een aai en zei gedag.

Ik vond het erg leuk om met de kinderen te spelen en ik vond het ook heel leuk hoe de sisters ons opnamen in hun ' gezin'.

In de bus zetten ze heel harde muziek op en een slecht gefilmde en geacteerde soap met schreeuwende acteurs, vreselijk dus. Daardoor konden we niet slapen. Dat is zo ie zo moeilijk in de bus. Het ligt niet lekker, het is heel krap en het stinkt er naar zweet en eten. Tussen de middag aten we een lekker broodje met banaan. Onderweg hadden we nog best dorst, dus kochten we, niks vermoedend, 3 drankjes maar het was niet wat we dachten wat het was. Het was vast super oud want het was super vies. Papa zei dat hij al koffie had besteld in het hotel, en niets hoefde te drinken. Dat was natuurlijk in zijn hoofd, een wens.

Na een paar uur zaten we nog te stressen of het hotel onze mail had gezien, en of we nog op tijd aan zouden komen voor onze kamers. Om half 8, 3 uur te laat, kwamen we aan op het busstation. We hadden snel de koffers te pakken. Er waren veel taxichauffeurs die achter ons aan liepen om ons naar het hotel te brengen. Papa zei dat het heel dichtbij was, dus we gingen lopen. Het was prima te doen met een tas op wieltjes. Helaas moest papa sjouwen, er was een wieltje kapot.

Eenmaal in het hotel kwam de wens van papa uit: Casper regelde een kop koffie. Toen gingen we inchecken, brachten onze spullen in de kamer en gingen naar het winkelcentrum om te eten: pizza. Daarna, douchen en slapen in een lekker bed, zonder muskietennet.

1. Conny Snoep:
    21 augustus 2014
    Weer zo'n lief verhaal van jullie! Het is een lust om te lezen!
    Sorry dat ik zo weinig gereageerd heb, maar het is hier een gekkenhuis. Nog ZO m'n best gedaan om dit te voorkomen en toch komen er altijd weer lastige onverwachte zaken binnen. dinsdag om 6.30 begint onze reis dan stappen we op Station Heino in de trein naar Schiphol!
    Ondanks die drukte hier lees ik jullie verhalen met heel veel plezier!
    liefs x 4, con
  2. Peter:
    21 augustus 2014
    Ze zeggen altijd: "lekker is maar een vinger lang".
    Maar jullie 3 weken waren wel heel erg lekker.
    Je leven lang zal je je dit herinneren.
    Ik ben benieuwd of er nog meer uitdagingen voor jullie in de pan zitten.
    Groetjes en een goeie reis
    Peter
  3. Omi:
    22 augustus 2014
    Lieve Cas en Zis,
    Wat een ervaringen, wat zullen jullie het O.V. hier weer waarderen, Zis ik kan mij indenken dat het moeilijk was om van die lieve kleintjes afscheid te nemen.
    Overmorgen hoor ik de verhalen van jullie zelf, leuk, of zijn jullie dan te moe. We zullen zien, ik zorg voor iets lekkers.Omi