Dag 22

19 augustus 2014 - Livingstone, Zambia

Vroeg opstaan, 5.30 uur, voor de rhino-walking-safari. De laatste van de big 5.

We werden opgehaald bij het hostel in een open safari auto. De wind was heel koud, gelukkig hadden ze deken-poncho's voor ons. Na een tussenstop bij de rivier om ons aan te melden en onze "protector" met gun, op te halen, gingen wij op weg naar het park. Na 10 minuten rijden, stopten we en gingen we, na koffie/thee met home made muffin en instructies, lopen. Tijdens deze walking safari zagen wij: giraffe, wildebeesten (killers of Mufasa), zebra's, warthogs (pumba), veel vogels en gelukkig op het einde neushoorns; 4 van de 9 die in dit park leven. Na een paar mooie foto's en vragen + antwoorden gingen we weer terug naar de auto. Ze brachten ons terug naar Jollyboy's, waar we voor de rest van de dag bleven. Een beetje hangen bij het zwembadje. Ziske vond het veel te koud, ik heb me er wel in laten duwen.

We bestelden pizza's en een salade met brood bij Olga, een Italiaans restaurant, met breng service. Het eten viel een beetje tegen. Toen gingen we naar bed omdat we de volgende dag weer vroeg op moesten voor een kano-tocht, wat mama bij Jollyboys had geregeld.