Dag 4 ochtend

1 augustus 2014 - South Luangwa National Park, Zambia

We hadden een wake-up call om 5 uur in de ochtend. Het was nog donker dus moest er een watchman met ons mee naar het ontbijt, daarna gingen we gelijk in de auto, een open jeep voor 9 personen, om weer op pad te gaan.

Friday, onze chauffeur en gids, zag een grote groep olifanten lopen, ze waren helemaal nat en gooiden zand over zichzelf heen, tegen parasieten.

Nog maar 10 min later zagen we opeens een hyena lopen, richting een groep impala's. We keken in de geulen die daar door het landschap lopen en kwamen een luipaard tegen die op zoek was naar een ontbijtje: een verse en sappige impala. Een jacht kan best lang duren. De jacht is niet gelukt omdat er veel auto's om heen stonden. Dus gingen we verder en zagen we een ander luipaard in de boom zitten.

We zagen ook nog een familie warthdog's en een gier die nog wakker moest worden, hippo's en nog een groep olifanten.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Verne:
    4 augustus 2014
    Nou ik heb Warthog even opgezocht, dat is een raar beest. Een kruizing tussen een hippo, een zwijn en best hoog op de poten. En welke van die dieren vinden jullie nou lekker, of eten jullie alleen maar insecten? Maken jullie ook foto's van Karin? Zit heur haar nog goed?
    Dag,
    Verne
  2. Toos Zwart:
    4 augustus 2014
    Ik vroeg me in alle verwondering af wat ik me voor moest stellen bij een Warthog. Dankjewel Verne dat jij me weer iets wijzer hebt gemaakt. Langzaam word ik overigens erg jaloers als ik jullie foto's en belevenissen zo volg. Overigens gun ik jullie deze reis van harte.