Dag 3

31 juli 2014 - South Luangwa National Park, Zambia

SAFARI!!!!!!!!!

Vroeg op, Angelique bracht ons na het ontbijt naar de airport.

In een heel klein vliegtuigje naar Mfuwe, 1 uur en 10 minuten. Van boven zag het landschap er erg indrukwekkend uit. In Mfuwe werden we opgehaald. We gingen naar Track and Trail Rivercamp (http://www.trackandtrailrivercamp.com/nl/). Op de heenreis zag papa al een zeearend en vlak bij Track and Trail zagen we al een groep olifanten. Casper zag de olifanten eerder dan de gids. We waren erg onder de indruk.  We wisten toen nog niet dat die groep elke avond langs ons huisje zou lopen met veel gesmak.

Casper zag tijdens een heerlijke lunch een giraffe aan de overkant van de rivier waar ook allemaal hippo's lagen. En in het park liepen apen.

In de middag, om half 4, gingen we met paar mensen in een open jeep (voor 9 personen) met Friday als gids en chauffeur naar het park. We waren al een paar minuten aan het rijden in het park en daar zagen we de eerste van the big five: een Buffel!!

Tijdens de eerste tocht zagen we ook nog de anderen (behalve de neushoorn): Olifant, Leeuw en de Luipaard. Lucky us in de eerste rit. We zagen in de avond ook nog een hyena.

1. Omi:
    2 augustus 2014
    Ziske, je kan al bijna terug, nu jullie al 4 van de Big Five hebben gezien.....alleen de neushoorn nog.
    Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben GENIET>kus Omi
  2. Franki:
    3 augustus 2014
    Hallo familie, na een paar dagen vakantie nu jullie brief gelezen!
    Wat een geweldige ervaring...... en dan al zoveel gezien!
    Reizen jullie met een groep of privé?
    Nog veel plezier en ik kijk uit naar de foto's!
    Liefs voor 4! T Franki
  3. Victor:
    3 augustus 2014
    Hey Cas,

Ziet er super gaaf uit. Wat jullie nu al hebben gezien, de reis kan niet meer stuk. Ik hoop dat jullie ook nog de neushoorn zien want dat maakt het helemaal compleet. Ben benieuwd naar al je verhalen. Ik vind het trouwens een leuk idee dat we allebei op het zelfde continent zijn. Ik zou met de auto naar je toe kunnen rijden (wel een eind) ;).

Groetjes Victor
  4. Merit:
    13 augustus 2014
    Wauw klinkt geweldig allemaal. Geniet ervan en veel succes op deze indrukwekkende reis!