Tussen gamedrive en Kawambwa 1

4 augustus 2014 - Lusaka, Zambia

Door Karin

Na 5 geweldige drives en het zien van de big 4, besloten we om zondag een rust/reisdag in te bouwen en dus de wake-up call om 5 uur over te slaan. Heerlijk vooruitzicht: uitslapen in dat heerlijke hutje aan de rivier, met zicht op de zonsopgang, het ontwaken van het wild in het park aan de overkant. Ontbijt met eieren, (echt zondag), zwemmen, lezen, inpakken en wachten tot het tijd was om naar het vliegveld te gaan.

Het was een GE WEL DIG verblijf bij Track and Trail rivercamp; een aanrader voor een ieder die in Zambia de big 4 wil zien, wil relaxen en wil genieten van fantastische gastvrijheid.

Het vliegtuigje naar Lusaka was nog kleiner dan dat op de heenweg, plaats voor 20 passagiers met bagage. Prima vlucht gehad. Op Lusaka airport stond Paul op ons te wachten. We hadden hem nog niet ontmoet, maar Angelique had hem een foto van Bastiaan en mij laten zien, het kon niet missen. Hij bracht ons terug naar de farm, waar we alleen verbleven, de fam. Elsinga was een paar dagen naar Livingstone. Best een gek idee, en ontzettend gastvrij. We hebben de hond Didi binnen gelaten, Dodo aan de lijn gelegd, alles afgesloten en in het gastenhuisje naar bed gegaan.

Het oorspronkelijke plan was om de volgende ochtend naar Kawambwa af te reizen, maar omdat de zusters pas laat hoorden van de jaarlijkse retraite, konden we niet eerder dan 8 augustus daar terecht. Angelique bood ons een verlengd verblijf in hun gastenhuisje aan. Super!

Maandagochtend na het ontbijt in 'het grote huis' gingen we op pad:

- naar het winkeltje van het personeel, die hadden helaas geen brood op maandag. Wel rijst.

- naar het schooltje voor de kinderen van de medewerkers, waar we welkom waren om rond te kijken, maar dat was dicht: farmersday en dat is een feestdag.

- naar een groep jongens die met een bal van plastic zakken aan het voetballen waren, en Casper mocht mee doen. Hij begon goed, met een panna. Hilariteit alom.

- naar de kas, om te laten zien aan Bastiaan en Casper hoe groot die is en hoeveel variëteit aan groenten. We hebben groenten uitgezocht voor de lunch bij de rijst.

- naar het huisje om te gaan koken. Maar wat bleek: wel pannen, geen kookplaat. Dus een heerlijke salade gemaakt met noten uit onze noodtas en dressing uit het grote huis.

De kinderen relaxen de hele middag en wij zijn naar het meer gelopen, alleen maar hangen is niet ons sterke punt.

1. Omi:
    16 augustus 2014
    Lieve Casper,Ziske, Bas en Karin,
    Met veel plezier en interesse jullie belevenissen zitten lezen en bekijken,wat een ervaringen....en zo fijn dat jullie er ook zo van genieten.Al die dieren, hier alleen te zien in de dierentuin, het primitieve koken enz. enz. Nog een weekje genieten, kus mam, omi